MySQL: آموزش لیست کردن تمامی دیتابیس‌ ها

506

 

 

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه تمام دیتابیس‌های خود را در MySQL لیست نمایید. قبل از شروع عملیات نیاز است که با اکانت root یا اکانتی که با دستور sudo مجوزهای لازم را دارا است استفاده نمایید. زمانی که با استفاده از SSH به سرور خود وصل شدید لازم است کامند زیر را اجرا نمایید تا مطمئن شوید که MySQL بر روی سرور شما نصب شده است و ورژن آن چند است:

خروجی چیزی شبیه به خروجی زیر میباشد:

حالا نیاز است با حساب کاربری روت به MySQL متصل شویم:

بعد از آن MySQL از شما می‌خواهد تا پسورد MySQL خود را وارد نمایید تا اجازه دهد به دیتابیس دسترسی داشته باشید. اگر برای حساب کاربری root خود رمزی درذ نظر نگرفته‌اید با دستور زیر می‌توانید وارد اسن بخش شوید:

اگرچه پیشنهاد ما همیشه این است که با استفاده از رمز و گذرواژه مناسب سرویس‌های خود را امن نگاه دارید برای این منظور می‌توانید از mysql_secure_installation اقدام به قرار دادن رمز عبور نمایید. بعد از اجرای این دستور با فرمی مانند فرم زیر مواجه می‌شوید که باید به سوال امنیتی آن پاسخ دهید.

حالا دوباره با استفاده از کامند اتصال به MySQL و پسورد جدیدیتان به MySQL وصل شوید.

حالا برای لیست کردن تمام دیتابیس‌های MySQL خود از کامند زیر استفاده نمایید این دستور هم در VPS هایی با سیتم‌عامل ابنتو و هم CentOS برای شما کار خواهد نمود:

خروجی این دستور چیزی شبیه به خروجی زیر است:

این دستور تمام دیتابیس‌های شما را لیست خواهد نمود، اما اگر می‌خواهید تمام جداول یا تیبل‌های یک دیتابیس را لیست کنید باید از دستور زیر استفاده نمایید.

برای لیست کردن جداول می‌توانید از کامند زیر استفاده نمایید:

خروجی چیزی شبیه به خروجی زیر خواهد بود:

حالا اگر نیاز دارید تا درمورد ساختار خاص یک جدول اطلاعات بیشتری بدست آورید می‌توانید از دستور زیر استفاده نمایید:

 

 

 

 

Saman Yazdannikمشاهده نوشته ها

Avatar for Saman Yazdannik

laus Deo

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *